آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۱
  • ۰


نحوه صحیح شست و شوی سر در آرایشگاه


در این مطلب از آموزش های آرایشگری نحوه صحیح شست و شوی سر در آرایشگاه قرار گرفته است . شست و شوی صحیح مو ها یکی از موضوعات مهم در آرایشگری میباشد که باید به آن توجه بیشتری شود .


جهت مطالعه مطلب به ادامه مطلب بروید ...


شستشوی موی سر:

شستشوی موهای سر قبل از اصلاح، به این منظور انجام می شود که موها کاملا تمیز باشند تا اصلاح سربه خوبی انجام شود ، و بعد از آن به دلیل انجام میگیرد که موهای اصلاح شده از لابه لای موهای سر خارج شوند و باعث آزار مشتری نشوند. همچنین باعث می شود موها حالت پذیری بهتری پیدا کنند.

نکته: شستشوی سر قبل از اصلاح کاملا ضروری می باد ولی بعد از اصلاح بستگی به میل مشتری دارد.

نحوه شستشوی موی سر:

دو تکه کوچک پنبه را با مقداری روغن پارافین یا وازلین چرب کرده، داخل گوش مشتری قرار دهید تا آب یا کف به داخل گوش نفوذ نکند (از گوش های پلاستیکی مخصوص نیز می توان استفاده کرد.) پس از آن، شیرآب، را باز و سر مشتری را کاملا خیس کنید. شیر آب را ببندید و با توجه به نوع موی مشتری ( چرب، خشک یا معمولی) مقداری از شامپوی مناسب را در کف دست بریزید و هر دو دست را به هم بمالید و موهای خیس شده را شامپو بزنید. شیر آب را باز کنید و با پنجه های دست به طور چپ و راست و بالا و پایین، سر را بشویید (در صورت تمایل مشتری صورت او را هم بشویید) سپس موهای سر مشتری را به آرامی آب کشی کنید تا کف های باقی مانده کاملا پاک شود. دقت کنید که پس از شستسشو، کف روی سر یا دور گوش و صورت او باقی نماند.

اگر سر مشتری تمیز باشد، یک باز شستشو کافی است و اگر مو کثیف باشد باید دو بار یا بیشتر شسته شود. پس از اتمام کار، پنبه ها را از گوشی مشتری خارج می کنیم و با احترام از وی می خواهیم که سر خود را بالا بیاورد و در این هنگام حوله را بر روی سر او می اندازیم و با کف دست، حوله را روی موهای خیس می کشیم تا موها نسبتا خشک شوند. پس از آن به مشتری دستمال کاغذی می دهیم تا نام دور گوش و صورت خود را خشک کند. سپس از مشتری درخواست میکنیم که روی صندلی کار بنشیند. پس از آن با شانه کار و برسی نیم گرد موها را مرتب می کنیم.

نکته مهم: در صورتی که مشتری، دچار حساسیت های پوستی بوده و یا در سر وی زخم یا جوشی وجود داشته باشد بهتر است از شستشوی سر او خودداری کنیم.


منبع : آموزشگاه آرایشگری مردانه در قزوین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی