آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰


در این مطلب نحوه درست ژورنال خوانی و اصطلاحات مربوط به ژورنال خوانی بررسی میشود .


برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب بروید  ...

لطفا به عکس که کمی پایینتر قرار داده شده توجه بفرمایید . ردیف اول که نوشته شده نچرال ( NATURAL ) در واقع رنگهای طبیعی هستن .

کاتالوگی که میبینید کاتالوگ اچ کالر ( H COLOR) هست که توضیحات ژورنال خوانی را توسط این کاتالوگ به شما میدم.

همانطور که در کاتالوگ میبینیم در ردیف اول همه ی رنگها از شروع 1 تا قسمت 10 ممیزی دارن که بعد از ممیز عدد 0 اومده ، عدد0 در واقع بی رنگ هست یعنی رنگ سفید یعنی هیچ تناژ دیگه ای به غیر از خود اون رنگ وارد این قسمت رنگی نشده یعنی 0/1 مشکی ؛ مشکی بدون هیچ تناژی یا مثلا N10 بلوند خیلی روشن در واقع بدون هیچ تناژی ؛ فقط بلوند.

در ردیف بعدی همانطور که مشاهده میکنید نوشته شده ، اش(ASH)  یعنی خاکستری . خاکستری با حروف اختصاری A در واقع در کاتالوگ یا تیوپ رنگی شما مشخص شده.اگه شما در تیوپ رنگی دیدی که نوشته شده A/6 یعنی که شما یک بلوند تیره خاکستری دارید. چطور ممیز بعدش رو بخونیم. 5/1.. هر کاتالوگی روش خوندنش با کاتالوگ های دیگه متفاوت هست.  در این کاتالوگ 1 به معنی “اش” یعنی خاکستریِ.اگه شما از این محصول یا هر محصولی استفاده میکنید حتما باید کاتالوگ اون رو در سالنتون داشته باشین تا متوجه بشید که مثلا  5/1 اگه در این کاتالوگ خاکستری هست،ممکنِ در کاتالوگ دیگه ای به معنی طلایی باشه چون شرکتها بخاطر اینکه اسم خودشون را مطرح تر بکنن و اینکه ژورنال خودشون را متفاوت ارائه بدن میان از عددها به طور متفاوت استفاده میکنن و جابجا میکنن پس یه عدد جهانی نیست و اگه شما در هر کاتالوگی 1 رو دیدین سریع نگید که این یعنی “اش” یعنی خاکستری.باید ببینید که چه برندی هست و کاتالوگ اون را مطالعه کنید.

ردیف سوم نوشته شده مَت( MATT ) یعنی زیتونی با حروف اختصاری  Mشما در تیوپ های رنگی شما میبینید مثلا با  M/8 روبرو شدین شما یه بلوند روشنی رو دارید که به زیتونی میزنه.

در این کاتالوگ مت بعد از ممیز 11 هست.یعنی اگه در این کاتالوگ شما هرجایی هر عددی رو دیدین که بعد ممیزش عدد 11 رو دیدین یعنی ما داریم از رنگ زیتونی استفاده میکنیم.در خیلی از کاتالوگ های دیگه 2 یا 3 بعد از ممیز میتونه رنگ زیتونی باشه.

ردیف بعدی قسمت طلایی هاس( GOLDEN ) که از شماره 4 شروع شده تا شماره 10

3/4 سه در این کاتالوگ به معنی طلایی هست که با حروف اختصاری G در تیوپ های رنگی GOLDEN یا رنگ قهوه ای های طلایی رو میتونید پیدا بکنید.

در این صفحه در بالای صفحه نوشته شده HONEY هانی یعنی عسلی . در تیوپ رنگی حروف اختصاریش H هست و اگه شما H رو دیدین بدونید که یعنی رنگ مشخصه عسلی هست.در این کاتالوگ 33 یعنی عسلی. 7/33 تا 33/9 داره که عسلیها محدود هستن و در کاتالوگ ها خیلی تعدادشون خیلی زیاد نیست . یکی دوتا یا نهایتا مثل این کاتالوگ 3 تا ما بیشتر خانواده عسلی نداریم.

ردیف دوم نوشته شده تنباکویی(TOBACCO) که توی کاتالوگ ها یا توی تیوپ های رنگی در واقع با T نشون داده شده از شماره 4 شروع شده تا شماره 9 و با شماره 8 ما تنباکویی رو توی این کاتالوگ میشناسیم یعنی اگه شما دیدین که 8/6 از یه محصول H COLOR پس بدونید که شما یه بلوند تیره ای رو دارید که تناژ تنباکویی داره.

و همینطور ردیف بعدی که شکلاتی(COCOA) و ردیف بعدی هم مسی(COPPER).

در صفحه بعدی نوشته شده RED  (قرمز) با حروف اختصاری R نمایش داده شده و شما وقتی در این کاتالوگ با شماره 6 مواجه شدین، یعنی 6/4 ، 6/5 یا هر عدد دیگه ای مثل 6/8 روبرو شدید بدونید که شما یک بلوند روشن یا تیره قرمز دارید.اولین شماره بعد از ممیز عمق رنگ شما رو نشون میده..یعنی اون رنگ یا سایه، توی رنگ شما بسیار عمیق هست.

وقتی شما 6/8 رو در این کاتالوگ دارید یعنی بلوند روشنی که داخلش قرمز داره یعنی بدونید که این بلوند درستِ که روشنِ ولی رنگ قالب در این بلوند قرمز هست.

در ردیف بعدی نوشته شده SUNSET . سان سیت یعنی انواع قرمزها..البته اسمش به شکلهای متفاوتی معنی میشه .شما توجه کنید جالب ترین قسمت کاتالوگ اینجاست.

43/6  اولین ردیفِ.بلوند تیره ای رو دارید که بعد از ممیز شماره 4 رو داره،4 در واقع مسیِ و بعد از مسی عدد دوم 3 هست.3 توی این کاتالوگ طلایی هست.پس شما در واقع بلوند تیره مسی طلایی رو دارید. ما به این شکل میتونیم این کاتالوگ رو بخونیم.عدد دوم بعد از ممیز سایه یا رفلی از رنگ هست یعنی خیلی رنگ شدیدی نیست.

در همون ردیف دوم قسمت SUNSET نوشته شده: 43/7 دوباره یه مقدار روشن تر از رنگ قبلی هست با همون تناژ.قسمت بعدی نوشته شده 62/5 بسیار جالبِ دقت بکنید.در قسمت عکسها مشاهده بکنید که براتون کاملا محسوس باشه . 5 که همون قهوه ای روشن هست بعد از ممیز 6 اومده.6 قرمزِ و رنگ بعدی رنگ دوم بعد از ممیز 2 هست که در این کاتالوگ یعنی بنفش.یعنی شما قرمزی رو دارید در پایه بلوند تیره که یه مقدار به بنفشی نزدیکِ.

در همون ردیف دوم قسمت SUNSET عدد بعدی 64/6 یا 64/8 که آخرین رنگ هست که میبینید اینطور معنی میشه مثلا 64/6 ،6 بلوند تیره هست که بعد از ممیز عدد 6 یعنی قرمز و بعد از 6 چهار اومده که 4 در این کاتالوگ رنگ مسی هست . پس شما بلوند تیره ای دارید  با عمقی از رنگ قرمز و سایه ای از رنگ مسی.

به همین روال و ترتیب میتونید بقیه ی قسمتهای کاتالوگ رو هم بخونید .

عکسی که توجه میکنید قسمت آخر کاتالوگ هست.ردیف اول نوشته شده SUPER LIGHTNER  در واقع همون سوپر بلوندها هستن . رنگهای فوق روشن هستن که برای رفله دادن برای موهایی که بسیار بسیار بی رنگ هستن استفاده میشن.یعنی وقتی شما به پایه های 9 و 10 میرسید میتونید از سوپر لایتر یا سوپر بلوندها استفاده بکنید.

ردیف دوم واریاسون ها ( INTENSIFIER ) هستن.واریاسون ها رنگهای بسیار شدید و خالصی هستن که هیچ ترکیب دیگه ای داخل اونها نیست.در واقع همه ی اون چرخه ی رنگ و توضیحاتی که داده شد از رنگ بنفش قسمت دوم،رنگ قرمز،رنگ زرد،سبز، نقره ای ، آبی و مشکی یا همون ردیف آخر که “اش” نوشته شده مشکی تیره یا همون خاکستری تیره میتونیم استفاده کنیم برای از بین بردن رفله های مزاحم.

ردیف بعدی قسمت سوم نوشته شده CONTRAST که در واقع متضادها هستن که چیزی نیست که در ایران موجود باشه در حال حاضر و هم اینکه اصلا کارایی نداره.

ردیف بعدی تنالیژه ( H TONALIZER ) نوشته شده که همون تونرها هستن . وقتی که شما به پایه های بالای دکلره یعنی پایه های 9 و 10 رسیدین میتونین از این ردیف رنگی استفاده بکنید برای بدست آوردن دقیقا همین تناژها .


منبع : آموزش آرایشگری مردانه در قزوین

  • ۹۶/۱۱/۱۶
  • علی مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی