آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب از آموزش کراتینه کردن مو را به صورت مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید ...


کراتینه ها 2 نوع هستند.کراتینه های گیاهی که از نباتات گرفته شده و خاصیت درمانی دارند و کراتینه های حیوانی که از حیوانات مثل پشم گوسفند گرفته شده.
کراتین از کشور برزیل و کشورهای حاشیه ی آمریکای جنوبی پدیدار شد. همچنین کراتینه به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند .
کراتینه ی گرم مخصوص موهایی هست که بین 50-70% آسیب دیده باشند و از دسته ی احیاکننده های گرمایشی هستند.
کراتینه ی گرم بر روی موهای سالم انجام نمیشه.چون روی موهای سالم نتیجه ی عکس نشون میده و مخصوص موهایی هست که آسیب دیده باشن.

موارد مورد نیاز :

1.کراتینه 2.شامپو قبل 3.شانه 4.اطوی صفحه سرامیکی 5- شانه چوبی 6- شامپوی بعد 7- ماسک 8- دستکش لاتکس

قدم اول:

موها رو شستشو میدیم با شامپوی قبل از کراتینه که داخل پکیجی که استفاده میکنید از برند مخصوص کراتینه ی خودتون هست.هربار به مدت 2 دقیقه ماساژ میدیم روی سر و میذاریم که به اندازه 10 دقیقه به حالت کف روی موهای شما شامپو بمونه.

قدم دوم:

بعد موها رو شستشو میدیم و یکبار دیگه شروع میکنیم به شامپو کردن یعنی قبل از اینکه کارو شروع میکنید شما باید موهاتونو 2بار بشورید و آبکشی کنید.

قدم سوم:

بعد از اینکه موهاتونو آبکشی کردید( 80% موهاتونو خشک بکنید.باید مو، نم بسیار کمی داشته باشه).

قدم چهارم:

توجه داشته باشید که درکراتین گرم باید مواد رو بطور ضربه ای روی موها بذارید.
با فاصله یک سانتی متری از ریشه شروع به مواد گذاری میکنید و به صورت ماساژی از قسمت ریشه تا ساقه موادگذاری انجام میشه.

قدم پنجم:

موها رو حدودا 20-30 دقیقه به حالت خودش رها میکنید و بعد شروع میکنید با باد سشوار به خشک کردن موها و یا اینکه براشینگ میکنید موها رو،یه براشینگ حرفه ای و قوی.

قدم ششم:

بعد از این تایم شروع میکنید به اطوکشی ضربه ای یعنی هربار که میخواید اطوکشی بکنید دهانه ی اطوی شما باید باز و بسته بشه وقتی بضورت ضربه ایِ مواد تحریک میشه روی مو و به راحتی وارد مو میشه.توجه بفرمایید لطفا حرارت اطوی خودتون رو از 170 تا 220 درجه بیشتر نذارید.
هرگاه که شروع به اطوکشی میکنید باید هر لایه ای را که برمیدارید بسیار نازک باشن و هر لایه 7 تا 15 بار باید اطوکشی بشن و هر یکبار، زمانیِ که شما از ریشه تا ساقه شما یکبار اطو رو بصورت کامل کشیده باشین.

قدم هفتم:

اطوکشی شما تموم شده.از مشتری میخواید که به مدت 72 ساعت موهای خودشو شستشو نکنه بعد از 72 ساعت با شامپوی مخصوص بعد از کراتینه باید بشوره و از ماسکهای بعد از کراتینه استفاده بکنه.در مدتی که در قرنطینه هست.یعنی در فرصت 2-3 روزی که نباید موهای خودشو شستشو بشه نباید از گیره کلیپس یا کش مو و هر وسیله ی دیگه ای که باعث شکنندگی داخل موهاش بشه استفاده بکنه و اگه در شرایطی برای گرفتن وضو یا هر مورد دیگه ای که باید آب روی موهای خودش داشته باشه باید حتما از سشوار و اطوی مو استفاده بکنه به دلیل اینکه موقع موادگذاری پولکهای مو(فلسهای مو) باز شدن و 3-5 روز زمان میبره برای بسته شدن پولکها.

 

تا اینجا مبحث در رابطه با کراتینه ی گرم بود و حالا شروع به تشریح کار میکنیم از بالا به پایین:

 

چرا قبل از اینکه کراتینه انجام بدیم باید با شامپو شستشو بشه؟

به دلیل اینکه باید پولکهای مو باز بشه و شما راحت تر بتونید مواد رو به داخل مو انتقال بدید.
کراتین یک نوع ماده ی شاخیِ که در ناخن،پوست و موی شما وجود داره و وقتی که بر اثر سشوارکشی و اطوی مو و رنگ کردن و هر مواد شیمیایی دیگه مثل صافی مثل فر ممکنِ که از روی مو از بین رفته باشه شما میاین با کراتیه کردن اینو به مو برمیگردونید.

چرا از سشوار و اطوی مو استفاده میکنیم؟

به دلیل اینکه کراتین درشت مولکول هست و زمانی که از وسیله ی گرمایشی استفاده میکنید فعال میکنیم کراتین رو و این باعث میشه که جذب موها بشه.

 

توجه:

1.موضوعی که همه ی دوستان در رابطه باهاش سوال دارن اینه که چرا بعد از بعضی از کراتینه هایی که انجام دادن خشکی توی موها بوجود میاد حتی جنس ما از اونی که قبل از اینکه کراتینه بکنه به شما مراجعه کرده بود بدتر و خشک تر میشه و باعث ریزش میشه. علت اینه که بعضی از قسمت ها به درستی اطوکشی نشده و لطفا موقع اطوکشی جهت اطوکشی رو هم توجه داشته باشید یعنی هر لایه ی مویی رو که دارید متناسب با زاویه ها بالا میارید اطوکشی رو هم باید دستتون رو به همون صورت بالا بیارید و روبروی خودتون قرار بدید.

2.توجه داشته باشید که هرچقدر لایه های مو رو شما نازکتر بردارید کار شما دقیق تر صاف تر و مرغوب تر از آب درمیاد.

3.مواد کراتین رو به هیچ وجه در ظروف فلزی نریزید.حتما باید در ظروف پلاستیکی ریخته بشه.

4.از شانه های کربنی یا پلاستیکی استفاده بکنید در هنگام کار.

5.از اطوهای مخصوص کراتین استفاده کنید که سرامیکی هستن و بهتر مواد رو جذب میکنن.


منبع : آموزشگاه آرایشگری مردانه

نظرات (۱)

ایول دستتون دردنکنه ۲۰

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی