آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

آموزش آرایشگری در قزوین

آرایشگری مردانه در قزوین

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

آموزش آرایشگری مردانه

آموزش دکلره کردن – رفله گیری

در این مطلب آموزش آموزشگاه آرایشگری آیلار در مورد دکلره کردن  و رفله گیری صحبت میشه .

همانطور که مستحضر هستید پودرهای دکلره در 2 نوع هستند:

پودر سفید که پودرهای ضعیفی هستند که با اون میشه موهایی که نازک و حساس تر هستند رو روشن تر کرد.

پودر آبی که مقاوم هستن و درجه روشن کنندگی آنها نسبت به پودرهای سفید خیلی خیلی بیشتر هست و پودرهای آبی برای موهایی هستند که مقاومتشون نسبت به موهای دیگه بیشترِ یعنی بطور طبیعی تیره تر و یا به رنگ مشکی هستند.پس نتیجه میگیریم که پودر دکلره آبی نسبت به پودر دکلره سفید بسیار قوی تر هستند.بعضی از موارد در بعضی از برندها و کارخانجات بدلیل تفاوتی که ایجاد کردن در محصول خودشون پودر دکلرشون هم گاها آبیها ضعیف تر از سفیدها هست، باید دقت لازم رو در موقع خرید داشته باشید.

اما به غیر از پودرهای روشن کنندگی که 2 نوع پودر آبی و سفید بودن که خدمتتون عرض شد،پودرهای دیگه ای هم وجود دارن که به اسم پودرهای فانتزی در بازار موجود هستن.

ما هر رنگ فانتزی ای که داریم پودر فانتزیش رو هم داریم،مثل رنگ سبز پودر فانتزی سبز؛ رنگ قرمز پودر فانتزی قرمز؛ رنگ نارنجی پودر فانتزی نارنجی و رنگ خاکستری پودر فانتزی خاکستری.

پودرهای فانتزی کارایی بسیار مهمی در انجام کار رنگ و مواد شما دارن

در اکثر موارد شما وقتی از پودر فانتزی استفاده میکنید برای تشدید اون رنگ از این پودر استفاده میکنید مثلا زمانی که دارید یه مویی رو به رنگ قرمز در میارید برای تشدید کردن رنگ قرمز میتونید از پودر فانتزی قرمز استفاده بکنید.

اما در این میان ما پودری داریم که در میان تمام پودرهای فانتزی ای که داریم و نام برده شد شاخص تر و کارایی بیشتری داره به نام پودر فانتزی خاکستری.

اولین کاربردی که در رابطه با پودر خاکستری میتونید داشته باشید این هست که شما میتونید رنگهای دودی و خاکستری تون رو بدون هیچگونه دکلره ای تقویت کنید یعنی چی یعنی شما یه رنگی دودی و خاکستری رو گذاشتید بعد از مدتی این رنگها دیگه از بین رفته و به رنگ واقعی دکلره ی زیرین خودش برگشته میتونید توسط پودر فانتزی خاکستری این رفله ی دودی و خاکستری رو به موها برگردونید.

شما ممکنِ که یه مویی رو به یه پایه ای برسونید اون مو ممکنِ که در پایه ی 6 یا 7 استپ کرده بود.مو وقتی که در این 2 پایه استپ میکنه هنوز تناژ زردی و نارنجی خودش رو داره پس در این میان شما میتونید از پودر فانتزی خاکستری به اندازه یک قاشق چایخوری در شارژ آخر دکلره تون استفاده بکنید و با اضافه کردن پودر خاکستری در شارژ آخر پودر دکلره میتونید همه ی رفله های مزاحم زرد و نارنجی رو بطور کامل از بین ببرید

 نکته ی بسیار ظریف و حساس:

شما یه مویی رو به یه پایه ای میرسونید موها دیگه مقاومت ندارن و هنوز زردی توی موها هست موها رو شستشو میدین و بعد از تموم شدن پودر سفید به همراه یک قاشق چایخوری از پودر خاکستری اکسیدان 9% و 2 پیمانه آب و 1 پیمانه شامپو برمیداریم و به خوبی با همدیگه میکس میکنیم و بعد داخل سرشور روی موها ماساژ میدیم بصورت دورانی و به سمت پایین.پودر خاکستری باعث میشه که رفله های مزاحم و نهایی زرد که در قسمتهای انتهایی کورتکس مو گیر کردن به راحتی از داخل موها بیرون کشیده بشن.

اگه پودر فانتزی خاکستری با رنگ بنفش شما ترکیب بشه به دلیل غالب بودن پیگمنتهای آبی که موجود در رنگ خاکستری هست به شما یک رنگ بنفش رو میده و اگه بر روی موهایی که میزان درجه روشنی اونها 7 یا 8 باشه استفاده بشه به شما رنگ سبز رو میده.

خاکستری بیشترین هماهنگی و همخوانی خودش رو با سری طلایی ها داره و وقتی با اونها ترکیب بشه یک تناژ بژ بسیار فوق العاده ای به شما میده.چون ترکیب بژ از طلایی و دودی هست.

یاد گرفتیم که پودر خاکستری به دلیل دارا بودن پیگمنتهای غالب آبی اگه با هر تناژی که نارنجی و زردی داشته باشه ترکیب بشه میتونه اون زردی و نارنجی رو به راحتی خنثی کنه.

 نکته:

در تنها رنگی که باعث شدت پیدا کردن اون رنگ خواهد شد رنگ مسی هست.تنها رنگی که وقتی پودر خاکستری باهاش ترکیب میشه شدت مِسیش بیشتر و پر رنگ تر خواهد شد.

اگه موهای شما بیشتر از پایه 7 روشن نشد میتونید از 2 قاشق پودر خاکستری به علاوه رنگ شماره 5 دودی استفاده بکنید تا به رنگ یخی دست پیدا بکنید یا رنگی که رفله ی زردیش بسیار بسیار کم باشه.

چرا از سری 5 دودی استفاده میکنیم؟
به دلیل دارا بودن این رنگ از پیگمنتهای غالب آبی. در رابطه با پودر خاکستری مطالبی که ارائه داده شد بسیار هائز اهمیت هست و مطالبی هست که شما در سالن هاتون به این مسائل خیلی برخورد میکنید ، مخصوصا زمانی که موهای شما در پایه های 7و8 استپ میکنه و روشن تر نمیشه این مسئله بسیار برای شما هائز احمیت هست و با مطالبی که ارائه شد شما میتونید اونها در کارتون بکار بگیرید و امیدوارم که براتون بسیار مفید باشه .


منبع : آموزشگاه آرایشگری مردانه در قزوین

  • ۹۶/۱۱/۱۷
  • علی مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی